Единадесет лесни стъпки да увеличите оборота си по празниците с barsy

Празниците са важен момент за всички търговски обекти, независимо дали имате заведение, топ дискотека, по-скъп бутик или онлайн магазин.
С тези лесни 11 стъпки и barsy може да направите по-големи продажби, да улесните максимално работата си и да имате повече доволни клиенти.

Единадесет лесни стъпки да увеличите оборота си по празниците с barsy

1. Не изпускайте нито една продажба

Поддържайте правилните складови наличности, особено на ТОП артикули и следете дали не сте под минимума. С barsy това е лесно, като тази информация се въвежда и следи в Административния Модул

  • 1. Отивате на Каталог >Артикули
  • 2. Натискате таб "Редактиране" в избрания артикул
  • 4. Отивате на таб "Допълнителни"
  • 5. Въвеждате желаните от вас бройки в полето за минимум и максимум складови наличности
  • 6. Следите кои артикули са близо до мин Справки >Склад > Наличности, избирате Филтър Наличност (Статус)

2. Промоциите работят! Винаги!

Много търговски обекти се давят в море от бележки за всяка една промоция и накрая не им излиза сметката. Затова в barsy всичко е улеснено с ценови правила, с които не може да паднете под себестойност и винаги виждате маржа, който се получава от всяка една промоция. Освен това много лесно се правят комбо оферти тип Mix and Match. Например, решавате да обедините няколко десерта+кафе в плато десерти в обща оферта.

  • С barsy създавате лесно новия артикул. Избирате кафето и десертите, които влизат в офертата и създавате рецептата.
  • Автоматично знаете тяхната себестойност, която barsy дърпа от складовите зареждания, директно от фактурите на доставчика и от рецептите на десертите, които сте записали в barsy.
  • За вас остава само да сложите цена на промо артикул и да видите дали маржа, който се получава е приемлив.
  • По същия лесен начин може да правите всякакви Промоции - от Купи 1 чанта, Вземи 2-ра с 50% отстъпка или 3 блузи на цената на 2.
  • С barsy промоциите вече не са проблем.

3. Увеличете сметката на всяка маса/клиент чрез повече поръчки

Barsy има опция в Модул Продажби, с възможност за подсещане преди колко време е направена последната поръчка от клиента.

  • Ако дадена маса не е поръчвала от определен бр. минути, е добре сервитьорът директно да предложи още една бира, напитка или десерти. А с barsy имате тази информация автоматично. Тя помага на персонала да обслужва по-добре клиентите.
  • Ако средната сметка на маса е 80 лв, дайте цел на персонала да я повиши на 90 лв. В barsy, в Справки>Продажби веднага може да видите тези важни данни. Научете повече в стъпка 4.

4. Увеличете сметката чрез продажба на по-скъпи артикули

С barsy може

  • В barsy всеки артикул има опция за добавяне на допълнителна информация, която се появява с по-дълго задържане при маркиране. Там може да запишете важни детайли за артикула, така че ако клиентът попита, какво има в “Сьомга на фурна” персоналът да може да я опише апетитно и достоверно и така да продаде по-скъпия артикул вместо примерно Пъстърва на скара.
  • Barsy има и много удобна вътрешната система за съобщения до персонала. Така вместо да правите сутрешна оперативка, може още от предната вечер да подготвите съобщение, което всеки сервитьор ще прочете влизайки в системата на другия ден. “Предлагайте на всички клиенти Сьомгата ни със соев сос и бутилка Бяло вино.”
  • Други примери как да Увеличите сметката чрез по-скъпи артикули например е чрез предлагане на San Pellegrino вместо обикновена минерална вода
  • А за магазин за облекла - предложете материи от естествени материи и кожи

5. Организирайте лесно смените на персонала

С barsy може да направите справка кои хора от персонала са реализирали най-много оборот/най-висок среден оборот на маса/смяна и да нагласите смените им така, че да поемат дните с най-голямо натоварване Информацията се въвежда в Административния Модул

  • 1. Отивате на Справки> Продажби >По Потребители и виждате кой от персонала прави най-голям оборот. Например избирате >По оборот, Бутон Филтър, и слагате период на справката
  • 2. Отивате на Каталог >Потребители
  • 3. Работен график > Таб Добавяне на Нов Работен График
  • 4. Избирате месец декември
  • 5. Избирате дните и Смените, които всеки един от персонала ще работи с един клик в прозореца за деня
  • 6. Лесно редактирате с един клик в Работния график и принтирате

6. Изградете лоялни клиенти

Празниците са много хубав период да кажете на лоялните си клиенти - Благодарим ви! Проучвания показват - да намериш нов клиент е 5-6 пъти по-скъпо от задържане на настоящ. Разходи за реклама, ФБ, брошури и промоции. Вместо това с карта пластика за лоялен клиент може да увеличите приходите от сегашните си клиенти с мин разход от 5-10%. В barsy има много опции за лоялни програми

  • 1. Програмирате карта за лоялност тип пластика Клиенти > бутон Въвеждане на карти.
  • 2. Давате % отстъпка Клиенти> Отстъпка.
  • 3. Създавате и специални групи Клиенти - VIP, които да разполагат с определен портфейл с лимит, който да използват при пазаруване/консумация.
  • 4) Задавате кой от персонала има права да дава/ прави отстъпки - Настройки > Потребители > Права по роли

7. Правете Резервациите ефективно

Един от най-големите проблеми за заведенията през декември е големият брой резервации. За съжаление все още много обекти разчитат на техники от 20 век - записване на хвърчащи бележки и в тетрадки. Това увеличава многократно риска от изгубване на резервации, дублиране и неефективно използване на всички места и представлява риск по GDPR. Затова резервациите в barsy стават директно в модул Продажби

  • 1. Отваряте схемата на заведението, която е копие на вашия салон с номера на масите
  • 2. Избирате подходяща маса според изискванията и брой хора, няма риск от дублиране на масите
  • 3. Попълвате нужната информация - име, тел, мейл, важна информация като Рожден ден/Празник
  • 4. Отпечатвате списъка с резервациите директно от barsy
  • 5. Ако някой закъснява, barsy ви предупреждава, лесно вземате телефона от самата система
  • 6. Данните на клиента се съхраняват на сигурно място, не на хвърчащи бележки
  • 7. С един клик изтривате резервация, ако някой се откаже
  • 8. Освен това barsy се интегрира много добре с всякакви други системи за резервации, което е допълнително улеснение, не трябва да отваряте няколко различни програми и интерфейса едновременно.

8. Обслужвайте повече клиенти, по-бързо и по-качествено

Голямата натовареност в празничните месеци е предпоставка за грешки. Вижте кои са най-критичните моменти, в които може да намалите времето за обслужване и увеличите качеството

  • Резервации - Всяка резервация има предварително зададена маса в barsy - Виж Стъпка 7 - така не губите ценно време при настаняване на клиента.
  • Вземане и маркиране на поръчката - с barsy менютата за маркиране са супер интуитивни, така че дори и новият ви персонал да ги научи за нула време. Маркирането е лесно и бързо.
  • Имаме обратна връзка от пазара, че barsy работи супер бързо на таблети. Инвестиция в таблети ще ви се изплати от по-бързо обслужване на маси. Персоналът ви ще може да вземе и други поръчки вместо след всяка да ходи до статичния ПОС терминал.

9. Сметката, моля! Или как да не прецакате хубавото впечатление накрая

Клиентите на заведения в България споделят, че това е един от най-досадните моменти - Сметката. Не само защото трябва да плащат, но и на всичко отгоре често стоят и чакат……..

  • Разделяне на сметка - Много често клиентите искат да разделят сметката на масата. Сервитьорите или директно отказват или отиват и смятат на ръка по спомен кой какво е консумирал. Има грешки. Клиентът е изнервен.
  • barsy разделяне на сметка отнема секунди - Избирате сметката и избирате кой артикул в коя сметка да отиде.
  • Плащане с карта за лоялност - С barsy сканирате картата и системата прилага отстъпката директно към сметката на клиента.
  • Лесно Променяте вида на плащане - без да се налага клиентът да чака, а другите маси да стоят необслужени, докато сервитьорът занимава управителя с този проблем.

10. Нека парите ви да работят повече и по-бързо

Редовно преглеждайте Справките за продажби по артикули и преценете кои да не зареждате повече. barsy >Администрация >Справки > Продажби > По артикули

  • Има ли смисъл да поддържате артикули, които правят по 1-2 продажби на месец с малка стойност и печалба? Те не само заемат място в склада, но най вече затварят кеш, който може да вложите в нови артикули, които са по-актуални за празничния период и могат да ви отличат от конкуренцията.
  • Как да изберете кой артикул да прекратите? Ако няма друга причина да го запазите, например, че този продукт се купува от лоялен клиент или е в комбинация с други артикули, направете справката в barsy по марж и брой продажби.

11. Как да превърнем Ревизиите от Главоболие в Успех?

Ревизиите имат реален ефект върху бизнеса ви, защото колкото и да увеличавате продажбите си, ако там има пробиви и изтичане, няма да има голяма полза от предните 9 Стъпки.Всъщност с barsy думата Ревизия вече не е толкова плашеща и няма да имате нужда от аналгин:) Да, пак трябва ръчно да се изброят наличностите по търговски обекти и складове, но засичането става много лесно. Ако сте дисциплинирани с barsy може да затворите целия цикъл и да имате реална справка точно колко сте заредили и продали от всеки един артикул/съставка и да засечете спрямо физическото преброяване и продажбите - без да се налага да ползвате ексели, тетрадки и други отживелици от 20 век. С barsy сте на 1 клик разстояние от истината за всеки един артикул: Справки> Склад>Ревизии>По Артикули

Правете пълно проследяване на всеки един артикул с Barsy

  • 1. Вкарвате всяко едно зареждане в barsy, като софтуерът се интегрира много добре с всякакви други системи и може да се нагласи да дърпа директно информацията за бройка, себестойност, име на доставчика от онлайн фактурата, която ви изпраща. (Повече за тази функция може да научите като ни се обадете на +359 88 891 8040)
  • 2. Създавате рецепти - като слагате точни грамажи/бр от всяка една съставка за всеки артикул - вижте детайлно на следващата страница
  • 3. Продавате чрез Модул Продажби на barsy
  • 4. Отбелязвате всеки един брак, изписване или промоция, като може да дадете права само на определени хора в обекта ви да извършват такива операции.
  • 5. По всяко време barsy ще ви каже точно колко черни чанти модел Х или бутилки вино трябва да имате, като засече цялата тази информация директно за вас.
  • 6. Вместо аналгин и чудене как да покриете 9,000 лв минус на Ревизия (реален случай от клиент, който премина към нас след тази ревизия) може да отидете спокойно на Бонусна Стъпка 11:)

Ако сме привлекли вниманието ви, направете запитване