За компютрите и търговските обекти
Kaкто знаете от компютрите зависи безпроблемната работа на персонала както и на заведението. От голяма важност е внимателния подпор на оборудването във всеки търговски обект. Tя работи 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Основният проблем при експлоатацията на компютрите е прахта. Tя е доста досадна и задръства всички възможни компоненти. Компютрите стават все по-бавни, прегряват и в най-неподходящия момент - изключват. За да се избегне този проблем е препоръчително да се следват няколко прости правила
- Избор на подходящо място за монтаж Правилния избор може да удължи много живота на техника, работеща в търговски обект. Идеалното място изисква техниката да е защитена от вода, прах, вибрации, висока температура. Тъй като в нормалните търговски обекти няма специализирани сървърни стаи, е желателно да се намери добър компромис още при изграждането на системата. Мястото не трябва да е много изолирано от въздух( с цел да се предпази от прах), тъй като тогава компютрите няма да се охлаждат добре. Не трбява да се забравя и нуждата от лесен достъп до компютрите (копчета, индикация и кабели) при нужда от поддръжка.
- Периодична профилактика. При профилактиката машината първо ще бъде почистена, като се обърне специално внимание на всички вентилатори и отвори за въздух. След това ще бъде прегледана за дефектирали елементи, които с времето остаряват и могат да доведат до внезапно спиране на компютъра. Периодичността на профилактиката зависи от типа на търговският обект, но е желателно да е минимум веднъж годишно. Ако е обектът е по-натоварен и съответно е по-прашно, тази дейност е препоръчително да се прави по-често.
- Правилно използване Много е важно мениджъра да обясни на персонала или на всеки новопостъпил служител, от какво е съставена техниката (принтери, ups, компютри, тъч, монитори) и от къде се включват-изключва всеки от тях. Така се избягва излишно и/или неправилно рестартиране на техниката, което може да доведе до прекъсване на нормалната работа на търговския обект, а в някой по-тежки случай - на загуба на информация. При възникнал проблем (токов удар, внезапно спиране на принтер, изключен компютър и т.н.) с наша помощ отдалечено, персонала може лесно и бързо да се ориентира, и съответно по-лесно да се диагностицира и отстрани проблема.
Ако сега изграждате своя търговски обект или искате да смените своята компютърна система за управление, не се колебайте да се посъветвате със специалисти.